Zastosowanie termofolii w poligrafii

Termofolie wykorzystywane są do laminowania na gorąco w celu uszlachetniania druku. Podnoszą nie tylko walory wizualne przygotowywanego materiału, ale również wpływają na jego trwałość i odporność na czynniki zewnętrzne. W tym wpisie wyjaśniamy, jakie jest zastosowanie termofolii w poligrafii.

Do jakich celów wykorzystywana jest termofolia?

Laminowanie na gorąco to jedna z najczęściej wykorzystywanych metod uszlachetniania druku. Jest stosunkowo łatwa w realizacji, najmniej ryzykowna, a jednocześnie zapewniająca bardzo dobre rezultaty. Przygotowany produkt jest od razu gotowy do dalszego przetwarzania. Termofolie to rodzaj folii przystosowanych do laminacji termicznej. Posiadają powierzchnię wytłaczaną z żywicą, która topi się w niskiej temperaturze, umożliwiając laminowanie wyrobów papierniczych pod wpływem ciepła i ciśnienia. Gwarantują przy tym zabezpieczenie przed zabrudzeniami i wilgocią, a także pozwalają osiągnąć oczekiwany efekt estetyczny. Wykazują dobre właściwości antystatyczne. Mają też solidne zakotwiczenie klejowe, więc trwale wiążą się z papierem. Oferowane przez naszą firmę do uszlachetniania druku folie mogą być używane na wszystkich typach maszyn do laminowania termicznego.

Termofolie do uszlachetniania druku wykorzystywane są w poligrafii powszechnie do uszlachetnienia różnych rodzajów wydruków, w tym m.in. okładek książek, folderów, plakatów, map, teczek, opakowań. Sprawdzają się wszędzie tam, gdzie oczekiwana jest nie tylko wysoka estetyka materiałów, ale również ich trwałość, odporność na czynniki zewnętrzne i uszkodzenia. Dzięki laminacji wydruki wyglądają profesjonalnie i schludnie — nawet w przypadku intensywnego użytkowania. Jest to więc jedna z najlepszych metod uszlachetniania różnorodnych materiałów edukacyjnych czy używanych podczas prezentacji biznesowych. Termofolie, w tym przede wszystkim polipropylenowe folie metalizowane powszechnie stosowane są przy produkcji opakowań np. w przemyśle kosmetycznym. Znajdują też zastosowanie przy produkcji niektórych reklam.